bild 1
0
Roman Hassas 17 maj 2014 21:50

Efter att ha varit sjuk i en vecka så var det äntligen dags att återgå till mina vanliga träningsrutiner. Blev sjuk förra söndagen (för lite vila och sömn) så jag skippade träningen söndag, tänkte att jag kanske blir bättre på måndag. Vaknade måndag morgon, kände mig inte alls bra, förkyld och feber. Och självklart händer detta när det är leverans på jobbet och jag verkligen inte kan vara hemma. Så jag drog till jobbet, proppa i mig massa ipren och drack te hela dagarna. Det är jättetråkigt att vara sjuk tycker jag. Jag blir oftast deppig och väldigt sugen på dålig mat eftersom man är trött och inte orkar hålla en bra nivå på kosten. Men denna gång försökte jag göra allt för att inte bli påverkad negativt. Det handlar oftast om att ha rätt inställning. Höll en hyffsad bra kost trotts att jag var sjuk, och det gick jättebra med leveransen. Satte mig också ner och tittade igenom formbilder på telefonen och försökte tänka hur jag kunde ändra träningen för att bli ännu bättre, ännu starkare. Kom fram till några saker:

  • Jag behöver vila mer, så mycket som jag jobbar, spelar på helgerna och tränar varje dag. Det mår nog inte min kropp bra av. Jag behöver lägga in vilodagar lite oftare
  • Detta ledde till ändring av träningsschemat där jag lagt in vila var 6 dag.
  • Fokusera mer och göra detta till en livsstil istället för hobby. Visst ligger jag bra till, men det går alltid att hitta ytterligare faktorer att ändra på för att bli ännu bättre.

Jag tog ledigt från jobbet i fredags, allt levererades sent på torsdag kväll och i fredag skulle jag spela på en fest i Oslo. Så jag tog tåget 8.30 mot oslo, framme 15.00, direkt till festlokalen, festen började vid 18.00 och slutade 02.00. Satte mig i bilen med några vänner och åkte raka vägen hem. Tillbaka hemma 8.00 på morgonen dagen efter. La mig direkt och sov till 16.00. Gick sedan upp, tog PWO, Jacked XX som jag köpt på MM Sports och sen var det raka vägen till gymmet. Eftersom jag har varit sjuk i en vecka och inte riktigt haft någon rutin så körde jag ett ryggpass (Dag 1 i nya träningsschemat). Väl framme på gymmet så märker jag att det är helt tomt. Just ja, det är soligt ute, klart folk inte har tid att gå och gymma, vad bra för oss andra som älskar när det är tomt på gymmet.

Innan jag skriver om dagens träning tänkte jag nämna tillskott som jag använder:

  • Body Science Whey protein, DB Rich Chocolate, har blivit helt beroende av denna, sjukt god.
    Tar oftas 2-3 proteindrinkar om dagen
  • PWO (Pre work out)Jacked XX från MM sports 30 min innan träning
  • Body Science BCAA XX under träningen
  • Body Science ZMA innan läggdags

Allt detta kan ni köpa på www.mmsports.se

Nu till dagens pass
Följande övningar, vikter och reps

Började med uppvärmning i roddmaskinen. Istället för att räkna meter etc prövade jag idag med att räkna antal gånger jag rodde. Körde 100 gånger, tog mig 800 meter.

Sen var det dags att sätta lite magnesium på händerna och köra igång! TAGGAD!

bild 2

Magnesium

  bild 3

Övning 1: Latsdrag i maskin
Ett uppvärmningsset, 15 reps på 50 kg.
3x8x80kg, körde lite lätt här idag eftersom jag vart borta ett tag

bild 4

Övning 2: Stående stångrodd
Ett uppvärmningsset här med på 60 kg
3x8x100kg

bild 1

Övning 3: Latsdrag med smalt grepp
3x8x85kg

bild 2

Övning 4: Sittade rodd i maskin
3x8x100kg

bild 5

Övning 5: Liggande hantellyft
3x8x12kg på varje arm

Avslutade passet med att stretcha latsen och rulla lite på foam rollen.

Hade annars en lugn dag, umgicks med familjen och ikväll blir en lugn kväll, dels för att jag är trött men mest för att återgå till normal sömnrhytm så att jag kan fokusera på träningen. Imorgon blir det Bröst och axlar.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera

E-postadressen kommer inte att publiceras.