IMG_4894
0
Ali Samet 30 mars 2014 19:46

Har haft en galen träningshelg med låååånga pass. Jag tror inte ens jag kommer ihåg allt jag har gjort på gymmet de senaste dagarna. Det började i Fredags när jag körde Marklyft, Chins och Dips. Jag gjorde alla möjliga utmaningar på tid och orken var på topp igenom hela passet. Ibland får jag lite cp-ryck och då är det bara att go with the flow, för rätt vad det är så kommer det en dålig dag när man inte orkar ett skit.

Håller på att kämpa för att få tillbaka styrkan och repståligheten i Chins och Dips. Så det blir mycket varianter på dem. Har en lång väg kvar, men jag har tack och lov börjat i tid. Kommer att bli kanon!

I lördags var det Hinderbana/CardioSchemat. Jag byggde ihop min ”lilla” hinderbana i SATS Liljeholmens stora sal. Satte på min underbara musik och höjde volymen till max. Jag kör intervaller där jag köttar i 2 minuter, vilar 1 minut, 3 gånger i rad. Och detta gör jag om tills jag inte klarar av att hoppa över hindrena. Det blir 3-4ggr totalt innan jag kollapsar.

När jag var klar med det så var det Tabata intervallerlöpbandet som gällde. Där springer jag i 20 sekunder och vilar 10 sekunder, 8 gånger i rad. Sedan gör jag om det hela 4 gånger. Jag börjar med en hög lutning med lite lägre hastighet. För varje omgång så minskar jag lutningen och ökar hastigheten. Även detta pass tog till slut 3 timmar. Men då har jag avslutat med stretch och rörelseövningar. Lite extra duktig denna helg! :)

Idag var det vilodag egentligen, men jag ville skjuta mitt schema en dag framåt så jag körde ett pass till idag. Meningen är att jag skall ha vilodagmåndagar då det är som mest kaosgymmet. Jag har fått nog, det går inte köra den dagen efter jobbet. Speciellt när jag har Ben och halva världen ska SQUATA!!! Suck… när är den flugan förbi? Så det blir vila imorrn och Bentisdag istället. Ah, smart va? :)

Idag körde jag mer åt Crossfit hållet även om passet kan liknade lördagens Hinderbana väldigt mycket. Jag byggde upp 8 stationer och körde Tabata intervaller på dessa. Alltså 20 sekunder kötta och vila 10 sekunder samt byta station. Då hinner man ett varv (8 intervaller). Sen vilade jag 90 sekunder och körde om allt tills jag blev utslängd från salen. Vet faktiskt inte hur många varv det blev.  Sen gick jag ner och körde säkert 10 olika magövningar och avslutade med stretch och rörelseövningar (duktig igen!).

Dessa två galna pass genererade en ny lägsta vikt82kg imorse. Får se vad vågen säger imorgon efter dagens kaos-pass! Man kan säga att jag har förtjänat min vilodag! MAXA!

IMG_4893

Lämnar er med en fet remix på Martin Garrix – Wizard. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera

E-postadressen kommer inte att publiceras.